Amerika Birleşik Devletleri merkezli teknoloji girişimi Teradar, otomotiv sensör teknolojilerini kökten değiştirebilecek iddialı bir yenilikle gündeme geldi. Şirket, mevcut LiDAR ve radar sistemlerinin en güçlü özelliklerini tek bir yapıda birleştiren, terahertz tabanlı katı hal sensörü geliştirmesiyle dikkat çekiyor.
LiDAR sensör devri bitebilir
Girişimin kurucu ortağı ve CEO’su Matt Carey, birkaç yıldır üzerinde çalıştıkları bu sensörün elektromanyetik spektrumun mikrodalgalar ile kızılötesi ışınlar arasında yer alan terahertz bandını kullandığını belirtiyor.
Bu yeni teknoloji, radar sensörlerinin yağmur ve sis gibi olumsuz hava koşullarında bile çalışabilme yeteneğini, LiDAR sistemlerinin sunduğu yüksek çözünürlük kapasitesiyle birleştiriyor. Üstelik Teradar, tüm bu yetenekleri hareketli parça içermeyen katı hal bir yapı ile ve nispeten uygun maliyetli bir şekilde sunmayı amaçlıyor.
Carey’nin “Modüler Terahertz Motoru” adını verdiği bu sensör, özellikle ileri sürücü destek sistemleri (ADAS) ve tam otonom sürüş çözümleri için tasarlandı. Sensörün farklı otomotiv senaryolarına göre kolayca özelleştirilebildiği belirtiliyor.
Cihazın fiyatının ise radar ve LiDAR teknolojilerinin arasında, birkaç yüz dolar seviyesinde olacağı ifade ediliyor. Bu fiyatlandırma, gelişmiş görüş yeteneğini uygun bir maliyetle sunmayı hedefliyor.
Şirketin şu an itibarıyla ABD ve Avrupa’daki beş büyük otomobil üreticisiyle sensör doğrulama sürecinde olduğu bildiriliyor. Ayrıca üç farklı üretim ortaklığı üzerinde de aktif olarak çalışmalar yürütülüyor. Teradar, bu iş birliklerinin tamamlanmasının ardından, sensörünün kullanılacağı ilk sözleşmeyi 2028 model bir araçla imzalamayı planlıyor.
